Witaj na forum torysamochodowe.pl!
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji oraz wprowadziłem kilka mechanizmów ochrony forum przed spamem.
Mam nadzieję, że teraz będziesz mógł używać forum w sposób prosty i bezproblemowy.
Bardzo proszę o ewentualne błędy i uwagi.
Zapraszam do subskrybcji kanału na YouTube SLOT CAR HOBBY LINK DO KANAŁU.
Carrera Digital 132 - H2O
-
- Starter
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2025, 20:27
Carrera Digital 132 - H2O
Cześć. Widzę, że nie ma nas za wielu w kraju - miłośników torów. Tym bardziej chętnie się dołączę. Przypuszczam, że cena tej zabawki ogranicza też potencjalnych użytkowników. Jak podsumowałem moją 4-miesieczną pracę, to mi wyszło, że wydałem na swój 21-metrowy tor 10 000,- zł.
Tak to wygląda: https://youtu.be/DksCIwNWejY?si=SEFmI4m64reIaztF.
Będzie więcej technicznych zdjęć i filmów; to jest "fabularne" ujęcie tematu.
- napięcie dociera z zasilacza laboratoryjnego - 14,5V
- oprócz Unitu, prąd płynie kablami do trzech sekcji
- tor jest składany - na trzech platformach + most łączący stoły
- układ "C" umożliwia dotarcie do każdego fragmentu torowiska
- większość łuków ma również wewnętrzne bandy z pleksi (między torami) - co umożliwia płynną jazdę nawet 7-latkom.
- 3 dwustronne skrzyżowania, 2 zjazdy do Pit-stop, 3-tankowania
- garaż na 6 pojazdów z niezależnym (włączanym zdalnie) zasilaniem
- zjazd na Pit-stop ma sygnalizację (czerwone/zielone) i blokadę wjazdu drugiego samochodu (nie jest to ACS)
- wyjazd z Pit-stopu ma z kolei sygnalizację (czerwone/zielone) czy tor jest wolny
- 6 wskaźników poziomu paliwa oraz 3 wieże wyników
- punkt kontrolny dla kierowców, na bocznej (jednotorowej) pętli, który trzeba zaliczyć (na niektórych wyścigach)
- różne efekty świetlne na trasie uruchamiane przejazdem samochodu
- dwie stacje tankowania są równoległe - wjeżdża się naprzemiennie (automat) raz na prawą, raz na lewą - unikając w ten sposób kolizji
- "Kogut" sygnalizujący (dźwiękiem i światłem) wypadek na torze - uruchamiany radiowo przez operatora kamery (drugi pilot mam ja)
- zestaw do podglądu i rejestracji wyścigów - kamera obrotowa + tablet - obsługiwana przez jakieś "spokojniejsze" dziecko
- zwrotnicę zjazdu na pętlę (jednotorową) można uruchomić w dwóch miejscach - co umożliwia pozbycie się rywala, który jedzie tuż przede mną
Tak to wygląda: https://youtu.be/DksCIwNWejY?si=SEFmI4m64reIaztF.
Będzie więcej technicznych zdjęć i filmów; to jest "fabularne" ujęcie tematu.
- napięcie dociera z zasilacza laboratoryjnego - 14,5V
- oprócz Unitu, prąd płynie kablami do trzech sekcji
- tor jest składany - na trzech platformach + most łączący stoły
- układ "C" umożliwia dotarcie do każdego fragmentu torowiska
- większość łuków ma również wewnętrzne bandy z pleksi (między torami) - co umożliwia płynną jazdę nawet 7-latkom.
- 3 dwustronne skrzyżowania, 2 zjazdy do Pit-stop, 3-tankowania
- garaż na 6 pojazdów z niezależnym (włączanym zdalnie) zasilaniem
- zjazd na Pit-stop ma sygnalizację (czerwone/zielone) i blokadę wjazdu drugiego samochodu (nie jest to ACS)
- wyjazd z Pit-stopu ma z kolei sygnalizację (czerwone/zielone) czy tor jest wolny
- 6 wskaźników poziomu paliwa oraz 3 wieże wyników
- punkt kontrolny dla kierowców, na bocznej (jednotorowej) pętli, który trzeba zaliczyć (na niektórych wyścigach)
- różne efekty świetlne na trasie uruchamiane przejazdem samochodu
- dwie stacje tankowania są równoległe - wjeżdża się naprzemiennie (automat) raz na prawą, raz na lewą - unikając w ten sposób kolizji
- "Kogut" sygnalizujący (dźwiękiem i światłem) wypadek na torze - uruchamiany radiowo przez operatora kamery (drugi pilot mam ja)
- zestaw do podglądu i rejestracji wyścigów - kamera obrotowa + tablet - obsługiwana przez jakieś "spokojniejsze" dziecko
- zwrotnicę zjazdu na pętlę (jednotorową) można uruchomić w dwóch miejscach - co umożliwia pozbycie się rywala, który jedzie tuż przede mną
-
- Starter
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2024, 12:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Carrera Digital 132 - H2O
Wszedłem na forum po paru miesiącach, widzę Twój temat, dochodzę do kwoty 10k PLN i myślę... ludzie nie mają na co wydawać kasy (na drugiej zakładce przeglądam zestawy LEGO
).
Ale gdy obejrzałem film, to wydaje mi się, że te 10 k. to chyba jednak nie jest duża kwota biorąc pod uwagę efekt. Ja się na tym nie znam, ale efekt jest super. Pokazałbym film dzieciakom, ale zaraz będą chcieli taki sam
Ja póki co niedawno kupiłem używany 143 Digital z 3 autami, wcześniej jedno skrzyżowanie, mam już CU i dwa kontrolery do 132 do adaptacji. Jedyne czego mi brak na początek to czasu. Ponieważ chcę, żeby korzystały z tego głównie dzieciaki i nie mam miejsca na stały tor, to na początek chcę zrobić własny licznik okrążeń z pomiarem czasu i światła startowe. Jak kiedyś się uda, to dam znać.
Jeszcze raz gratuluję! Żałuję że nie mam miejsca na skalę 132.

Ale gdy obejrzałem film, to wydaje mi się, że te 10 k. to chyba jednak nie jest duża kwota biorąc pod uwagę efekt. Ja się na tym nie znam, ale efekt jest super. Pokazałbym film dzieciakom, ale zaraz będą chcieli taki sam

Ja póki co niedawno kupiłem używany 143 Digital z 3 autami, wcześniej jedno skrzyżowanie, mam już CU i dwa kontrolery do 132 do adaptacji. Jedyne czego mi brak na początek to czasu. Ponieważ chcę, żeby korzystały z tego głównie dzieciaki i nie mam miejsca na stały tor, to na początek chcę zrobić własny licznik okrążeń z pomiarem czasu i światła startowe. Jak kiedyś się uda, to dam znać.
Jeszcze raz gratuluję! Żałuję że nie mam miejsca na skalę 132.
-
- Starter
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2025, 20:27
Re: Carrera Digital 132 - H2O
Ale fajnie, że napisałeś! Już myślałem, że to forum jest zupełnie "martwe". Chociaż mój post zobaczyło 1700 osób, ale nikt nie zareagował (??).
Nie potrafię też skontaktować się z Administratorem, a mam kilka technicznych pytań.
Carrera 143 to już jest frajda - 3 niezależne pojazdy i skrzyżowanie! No i dużo tańsze niż 132.
Gdybyś miał jakiś problem to napisz, może coś poradzę. Ciągle czegoś się uczę. Mój tor pracuje bardzo intensywnie. Tygodniowo ściga się na nim kilkadziesiąt osób (najczęściej - od 7 lat do 13 lat). Teraz przekonałem się, że przyciski zmiany toru wysiadają. Młodsze dzieci bardzo mocno je naciskają. Mam pewien pomysł, żeby zastąpić ten przycisk - mikrostykiem.
Muszę też zrobić zdalne (radiowe) wyłączenie zasilania torowiska. Młodsze dzieci nie hamują przed pojazdami, które wyleciały z toru. Pchają je przed sobą a wtedy cierpią zębatki napędu. Jeden samochód już się zniszczył. Muszę wymienić tylną oś.
Są takie mini kontaktrony, które mieszczą się w szynie toru i w ten sposób można (wykorzystując magnesy neodymowe w podwoziu auta) robić bardzo ciekawe rozwiązania. Tylko nie wiem, czy auta 143 mają takie magnesy?
pozdrawiam
Andrzej
Nie potrafię też skontaktować się z Administratorem, a mam kilka technicznych pytań.
Carrera 143 to już jest frajda - 3 niezależne pojazdy i skrzyżowanie! No i dużo tańsze niż 132.
Gdybyś miał jakiś problem to napisz, może coś poradzę. Ciągle czegoś się uczę. Mój tor pracuje bardzo intensywnie. Tygodniowo ściga się na nim kilkadziesiąt osób (najczęściej - od 7 lat do 13 lat). Teraz przekonałem się, że przyciski zmiany toru wysiadają. Młodsze dzieci bardzo mocno je naciskają. Mam pewien pomysł, żeby zastąpić ten przycisk - mikrostykiem.
Muszę też zrobić zdalne (radiowe) wyłączenie zasilania torowiska. Młodsze dzieci nie hamują przed pojazdami, które wyleciały z toru. Pchają je przed sobą a wtedy cierpią zębatki napędu. Jeden samochód już się zniszczył. Muszę wymienić tylną oś.
Są takie mini kontaktrony, które mieszczą się w szynie toru i w ten sposób można (wykorzystując magnesy neodymowe w podwoziu auta) robić bardzo ciekawe rozwiązania. Tylko nie wiem, czy auta 143 mają takie magnesy?
pozdrawiam
Andrzej
-
- Starter
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2024, 12:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Carrera Digital 132 - H2O
Tak, forum wydaje się niestety martwe. Chyba miał je zastąpić facebook, ale ja nie używam i tyle ile widziałem, to głównie są tam ogłoszenia i zapytania o sprzedaż.
Jeśli chodzi o ilość autek, to właśnie dlatego chcę przeszczepić funkcjonalności Carrera 132 do elementów toru w skali 1:43. Podłączając CU z 132 rozbuduję tor do 6 samochodów. Te z Digital 143 jeżdżą na 132, tylko brak wbudowanych świateł prawdopodobnie będzie sporym utrudnieniem. Planuję kupić auta SCX compact ze względu na obrotową prowadnicę (podobno dobrze pasują do Carrera) i wyrzeźbić cyfrowe dekodery z obsługą świateł. Przy okazji zaadoptowałbym auta, które mam z Carera GO. Znalazłem parę projektów w sieci, niestety głównie opisane w języku niemieckim.
Moim dzieciakom w Digital 143 trochę brakuje właśnie zabawy z pitlane. Mamy Carrera GO+, którego wykonanie jest tragiczne, ale ogólnie jest to bardzo fajna opcja przy zabawie we dwoje. Pilnowanie usterki silnika i zapasu paliwa jest fajne i atrakcyjne, daje dodatkową zabawę. W GO+ jest tylko bramka z dwóch fotokomórek - trzeba się zatrzymać pomiędzy, w przeciwnym razie trzeba robić znowu okrążenie, które nie jest zaliczane. Nam się ta koncepcja bardzo podoba bo dodaje elementów zręcznościowych.
Chciałbym wykorzystać u siebie ten port do cyfrowego licznika okrążeń dla wszystkich aut i liczenia czasów. Nie chcę wykorzystywać do tego komputera czy telewizora, bo chodzi o coś co jest plug-and-play dla dzieci.
Dla mnie przede wszystkim mniejsze, chociaż nigdy nie widziałem na żywo pełnego toru 132. Niestety nie dysponuję żadnym garażem, piwnicą ani strychem. Jak najdzie nas ochota z synami na zabawę to rozkładamy w pokoju lub salonie. Niestety rozłożenie większego toru, poprawianie połaczeń i pociągnięcie dodatkowych przewodów zasilających jeśli trzeba zajmuje bardzo dużo czasu. Nie ma mowy o tym, żeby szybko zacząć się bawić.H2O-Andrzej Lebek pisze: ↑08 mar 2025, 19:26 Carrera 143 to już jest frajda - 3 niezależne pojazdy i skrzyżowanie! No i dużo tańsze niż 132.
Jeśli chodzi o ilość autek, to właśnie dlatego chcę przeszczepić funkcjonalności Carrera 132 do elementów toru w skali 1:43. Podłączając CU z 132 rozbuduję tor do 6 samochodów. Te z Digital 143 jeżdżą na 132, tylko brak wbudowanych świateł prawdopodobnie będzie sporym utrudnieniem. Planuję kupić auta SCX compact ze względu na obrotową prowadnicę (podobno dobrze pasują do Carrera) i wyrzeźbić cyfrowe dekodery z obsługą świateł. Przy okazji zaadoptowałbym auta, które mam z Carera GO. Znalazłem parę projektów w sieci, niestety głównie opisane w języku niemieckim.
Widziałem, że masz rozbudowany pitlane. Czy dobrze rozumiem, że tak naprawdę do jego działania i podłączenia do CU potrzebny jest jedynie układ który znajduje się pod spodem i on także opiera się na fotodiodzie? Widziałem parę razy w sprzedaży sam zestaw rozszerzający do pitlane Carrera 132, czyli jeden krótki odcinek toru na drugi slot. Zastanawiałem się, czy skoro mam to przełożyć do toru GO! to czy wystarczy że kupię tańszą opcję bez zwrotnicy i zjazdów. Chyba że jest jakiś dodatkowy układ, który aktywuje opcję pitlane w CU.H2O-Andrzej Lebek pisze: ↑08 mar 2025, 19:26 Gdybyś miał jakiś problem to napisz, może coś poradzę. Ciągle czegoś się uczę. Mój tor pracuje bardzo intensywnie. Tygodniowo ściga się na nim kilkadziesiąt osób (najczęściej - od 7 lat do 13 lat). Teraz przekonałem się, że przyciski zmiany toru wysiadają. Młodsze dzieci bardzo mocno je naciskają. Mam pewien pomysł, żeby zastąpić ten przycisk - mikrostykiem.
Moim dzieciakom w Digital 143 trochę brakuje właśnie zabawy z pitlane. Mamy Carrera GO+, którego wykonanie jest tragiczne, ale ogólnie jest to bardzo fajna opcja przy zabawie we dwoje. Pilnowanie usterki silnika i zapasu paliwa jest fajne i atrakcyjne, daje dodatkową zabawę. W GO+ jest tylko bramka z dwóch fotokomórek - trzeba się zatrzymać pomiędzy, w przeciwnym razie trzeba robić znowu okrążenie, które nie jest zaliczane. Nam się ta koncepcja bardzo podoba bo dodaje elementów zręcznościowych.
Na filmiku demonstracyjnym umieszczonym gdzieś tu na forum widziałem pokazowy wyścig. Tam przy wsparciu zewnętrznego programu w przypadku kraksy kierowcy chyba naciskali awaryjnego grzyba zatrzymującego cały wyścig. Przy okazji dostawali karne punkty (nie znam zasad). Z tego co czytałem to ten program (chyba CocpitXP) po prostu wysyła do CU kody przez port szeregowy w odpowiedzi otrzymując parametry poszczególnych pojazdów i podłączonych komponentów toru. Jest chyba też kod, który po prostu zatrzymuje wyścig. W programie chyba odpowiada temu spacja.H2O-Andrzej Lebek pisze: ↑08 mar 2025, 19:26 Muszę też zrobić zdalne (radiowe) wyłączenie zasilania torowiska. Młodsze dzieci nie hamują przed pojazdami, które wyleciały z toru. Pchają je przed sobą a wtedy cierpią zębatki napędu. Jeden samochód już się zniszczył. Muszę wymienić tylną oś.
Chciałbym wykorzystać u siebie ten port do cyfrowego licznika okrążeń dla wszystkich aut i liczenia czasów. Nie chcę wykorzystywać do tego komputera czy telewizora, bo chodzi o coś co jest plug-and-play dla dzieci.
Magnesy oczywiście mają, ale nie mam pomysłu w jakim charakterze miałbym użyć tych czujników? Możesz coś podpowiedzieć? Są też mini bramki optyczne, które można umieścić w rowku. Chyba jest to mniej zawodne rozwiązanie. Widziałem że tak często są realizowane liczniki w torach analogowych.H2O-Andrzej Lebek pisze: ↑08 mar 2025, 19:26 Są takie mini kontaktrony, które mieszczą się w szynie toru i w ten sposób można (wykorzystując magnesy neodymowe w podwoziu auta) robić bardzo ciekawe rozwiązania. Tylko nie wiem, czy auta 143 mają takie magnesy?
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 396
- Rejestracja: 11 kwie 2015, 22:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Carrera Digital 132 - H2O
Hej, Andrzej, czy mógłbyś zamieścić parę zdjęć z toru. Film nie oddaje tego co opisałeś.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Starter
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2025, 20:27
Re: Carrera Digital 132 - H2O
W załączeniu schemat (własnej produkcji) mojego toru i foto 4 części toru. Platformy wędrują na ścianę, gdy tor jest składany.
To skrzyżowanie na tej pętli (z pojedynczym torem) kieruje automatycznie auta raz na prawy, raz na lewy FUEL.
Nie znam się na elektronice. Moja wiedza kończy się na przekaźniku, kondensatorze i kontaktronie. Na tych elementach zbudowałem sygnalizację toru, blokadę wjazdu do zajętego Pit stopu i wiele innych atrakcyjnych bajerów.
W załączeniu jeszcze (foto) miniaturowy kontaktron, który idealnie mieści się w szynie toru i niezawodnie reaguje na magnesy, które posiada każdy pojazd Digital. To jest chyba najprostszy sposób na automatyzację toru. Wszystko działa od kilku już miesięcy, a tor mój jest eksploatowany bardzo intensywnie.
Nie wytrzymują natomiast bezprzewodowe kontrolery. Dzieci z całych swoich sił naciskają na ten czerwony klawisz i wewnątrz kontrolera wyginają się w końcu blaszki (bardzo delikatne). Chyba mam na to pomysł. Można zablokować ten klawisz trzpieniem, uniemożliwiając głębsze wciśnięcie. Tymczasem przełączyłem się na 6 kontrolerów na kablu. Jest trochę ciasno przy Unicie, chociaż wykorzystałem ten rozdzielacz i teraz jest 3 i 3 w dwóch miejscach.
Robię też awaryjne wyłączenie zasilania toru, ponieważ nie potrafię namówić moich „kierowców” żeby zatrzymywali się przed wykolejonym autem. Wyłączenie zrobiłem na RC (bezprzewodowo) i chyba ta transmisja zakłóca pracę wieży wyników. Teraz robię inny system z dwoma awaryjnymi „grzybkami” które trzeba nacisnąć, żeby auta stanęły. Jak jedno auto ciście inne (wykolejone) cierpią zębatki układu napędowego. Wolałbym tego uniknąć bo zapasowe (na Ebay) kosztują jakieś 80,- zł.
Zrobiłem na podwoziu aut Evolution dwa autonomiczne auta, które jeżdżą sobie (każdy na jednym z torów). To bardzo urozmaica wyścigi, bo trzeba je zgrabnie wyprzedzić.
Jeździmy coraz szybciej, w zależności od umiejętności kierowców, czasami nawet na 5 prędkości.
Świetny jest też ten „duch” – który sam zmienia tory na skrzyżowaniach!
Jestem do dyspozycji, w razie problemów. Mam już spore doświadczenie z tym torem. To jest świetna zabawka!
andrzej.lebek@wp.pl
503 717 035
To skrzyżowanie na tej pętli (z pojedynczym torem) kieruje automatycznie auta raz na prawy, raz na lewy FUEL.
Nie znam się na elektronice. Moja wiedza kończy się na przekaźniku, kondensatorze i kontaktronie. Na tych elementach zbudowałem sygnalizację toru, blokadę wjazdu do zajętego Pit stopu i wiele innych atrakcyjnych bajerów.
W załączeniu jeszcze (foto) miniaturowy kontaktron, który idealnie mieści się w szynie toru i niezawodnie reaguje na magnesy, które posiada każdy pojazd Digital. To jest chyba najprostszy sposób na automatyzację toru. Wszystko działa od kilku już miesięcy, a tor mój jest eksploatowany bardzo intensywnie.
Nie wytrzymują natomiast bezprzewodowe kontrolery. Dzieci z całych swoich sił naciskają na ten czerwony klawisz i wewnątrz kontrolera wyginają się w końcu blaszki (bardzo delikatne). Chyba mam na to pomysł. Można zablokować ten klawisz trzpieniem, uniemożliwiając głębsze wciśnięcie. Tymczasem przełączyłem się na 6 kontrolerów na kablu. Jest trochę ciasno przy Unicie, chociaż wykorzystałem ten rozdzielacz i teraz jest 3 i 3 w dwóch miejscach.
Robię też awaryjne wyłączenie zasilania toru, ponieważ nie potrafię namówić moich „kierowców” żeby zatrzymywali się przed wykolejonym autem. Wyłączenie zrobiłem na RC (bezprzewodowo) i chyba ta transmisja zakłóca pracę wieży wyników. Teraz robię inny system z dwoma awaryjnymi „grzybkami” które trzeba nacisnąć, żeby auta stanęły. Jak jedno auto ciście inne (wykolejone) cierpią zębatki układu napędowego. Wolałbym tego uniknąć bo zapasowe (na Ebay) kosztują jakieś 80,- zł.
Zrobiłem na podwoziu aut Evolution dwa autonomiczne auta, które jeżdżą sobie (każdy na jednym z torów). To bardzo urozmaica wyścigi, bo trzeba je zgrabnie wyprzedzić.
Jeździmy coraz szybciej, w zależności od umiejętności kierowców, czasami nawet na 5 prędkości.
Świetny jest też ten „duch” – który sam zmienia tory na skrzyżowaniach!
Jestem do dyspozycji, w razie problemów. Mam już spore doświadczenie z tym torem. To jest świetna zabawka!
andrzej.lebek@wp.pl
503 717 035
-
- Mistrz kierownicy
- Posty: 301
- Rejestracja: 16 lut 2018, 11:13
Re: Carrera Digital 132 - H2O
Mi brakuje tu tylko jednego. Poboczy. Samochód na zewnętrznym torze nie ma jak driftować.